Anonüümne
Märti nägin esmakordselt Huba kohvikus lauamänguõhtul, kus ta vaikselt ning tähelepanu äratamata seltskonda sulas ning mängudega tutvust tegi. Väga harva puutusin temaga ühe laua taga kokku ning ega ma tema mängumaitsest ka suuremat aru saanud.
Positiivne on aga tema peaaegu alatine kohaleilmumine mänguõhtutele, olgu need või teises linna otsas. Veel positiivsem on aga see, kuidas ta aeg-ajalt ka oma tuttavaid kohale tirib. :)
Kuna ma Märdist nii vähe tean (ning vaevalt teisedki rohkem infot on saanud), siis sai vestlus temaga ette võetud, mida nüüd ka lugeda saab.

Kui tihti sa lauamänge mängid?


Keskmiselt paar korda nädalas: teisipäeviti Restoran Top80s, kolmapäeviti Ludos, nädalavahetustel sõpradega. Vahel jääb üks või teine ära, nii tulebki umbes paar korda nädalas kokku.

Mis ajast alates sellise hobiga tegeled?

Eks lapsepõlves sai veidi Reis ümber maakera ja Tsirkust ja muid täringumänge mängitud. Umbes 5-7 aastat tagasi ilmusid sellised mängud nagu Risk, San Marco, Labyrinth, siis sai neid vahel mängitud. Harva muidugi... kord paari kuu jooksul või nii. Paar aastat tagasi sai ühe sõbra juures hakatud bridži mängimas käima ja seal kaldus asi aina rohkem lauamängude poole. Algul Munchkin ja sellised lihtsamad mängud, kuni mingil hetkel kuulsin Ludo lauamängu üritustest ning ka lauamangud.ee poolt korraldatud koosviibimistest. Siis läks asi täitsa käest ära... nüüd mängin juba paar korda nädalas. Loodetavasti tihedamini ei hakka mängima. :) Jääb natuke aega ka muuga tegeleda.

Kas lauamängud on siis juba isiklikku elu segama hakanud?

Tegelikult ei ole. :) Kui ikka on midagi olulisemat teha, siis eelistan olulisemat.

Lauamänguõhtutel paistab, et sa oled alati nõus igasuguseid mänge mängima. On sul ka mõningaid eelistusi või millised mängud sulle eriti meeldivad?

Üldiselt olen kõigesööja. Pigem on minu puhul mõningad üksikud mängud, mida ma ei taha mängida, kui mängud, mida ma olen nõus mängima.

Kuna olen suhteliselt vähe erinevaid mänge mänginud, siis tahaks võimalikult laia valiku mänge ära katsuda. Mängu tüüpidest/stiilidest ma ei oskagi öelda, millised mängud mulle meeldivad. Pigem ehk ütlen mõne mängu mis mulle meeldib, siis võid ise sellest stiili välja nuputada. :)

Aga palun. :)

Power Grid on hetkel kõige suurem lemmik, kuigi olen seda juba suht palju mänginud ja hakkab vaikselt tüütama. Seal on juhusel liiga vähe võimalust mind üllatada... ehk selle pärast? 7 Wonders - hea lihtne mäng ja parasjagu pingeline kah. Lihtne seletada uutele mängijatele. Space alert on täitsa mõnus mäng. Üldiselt mulle meeldivad mitmed Czech Games Edition poolt tehtud mängud - Dungeon Lords, Galaxy Trucker. Memoir'44 sõjamängudest.

Ma arvan, et jätan selle professionaalsete mängurite hinnata, millist tüüpi mängud sulle meeldivad. :) Küsin hoopis edasi, et kuidas istuvad mängud, milles juhusel on suur osa - nt täringumängud, kaardimängud jne?

Mul ei ole selliste mängude vastu mitte midagi. Kui on hea teemaga mäng, siis võin täringut veeretada küll.

Anname tõele au - mõningad kaardimängud sobivad mängimiseks ainult teatud seltskonnaga. Näiteks Monty Python Fluxxi oleks suht igav mängida inimestega, kes ei ole ühtegi Monty Pythoni filmi näinud.

Kuid mulle endale tundub, et mul läheb paremini mängudes, kus juhusel ei ole väga suurt rolli. Eks me tahame ikka võita ka vahel. :)

Kuidas sulle tõsisemad sõjamängud meeldivad?

Ei oska öelda. Olen tahtnud neid mängida, aga pole eriti õnnestunud. Sõjamängulaagris käisin, aga sain seal olla ainult reede õhtul. Seal oleks ehk saanud ka tõsisemaid mänge proovida.

Huvi on, aga ei ole veel mänginud. Ainuke 1 vs 1 sõjamäng, mida olen mänginud, on Memoir'44, kuid seda ei saa vist väga tõsiseks pidada.

Millistes mängudes sul eriti hästi läheb?

Ei ole eraldi statistikat pidanud, aga arvan, et ikka neis mida ma olen rohkem mänginud. Kuid mulle ei ole "hästi minemine" ehk võitmine mängu juures kõige olulisem. Pigem ma naudin mängu, mängimise protsessi. Seega, kui on huvitav mäng, pidevalt on tegemist, siis on hea mäng. Ei meeldi sellised mängud, kus minu käik kestab 10 minutit ja siis pool tundi ootan teiste käikude järgi. Seda küll, et siis on hea suitsetamas käia kui on teiste käik, aga liiga pikaks ei tohiks need pausid minna.

Kas vastumeelt on pikk käigukord või aega nõudev analüüsimine?

Vastumeelt on niisama istumine vahepeal. Mõnes mängus on huvitav ka teiste mängijate tegevus nende käigukorra ajal, kuid mitmetes on vahepealne ootamine tüütu, kus teise mängija käik otseselt ei mõjuta minu järgmisi käike.

Ega ma seda ka naudi kui teised mängijad ei ole "hingega" mängu juures, vaid tegelevad vahepeal teiste asjadega, venitavad mängu. Seda mul vahest sõpradega mängides juhtunud. Teisipäevastel/kolmapäevastel üritustel seda eriti tihti juhtunud ei ole.

Kui palju sa oma käike ette planeerid ja analüüsid? Või mängid rohkem intuitiivselt?

Eks ma üritan ikka veidi ette planeerida. Mängu esmakordsel mängimisel seda suurt teha ei õnnestu, kuid kui on tuttav mäng, siis üritan ikka veidi ette mõelda. Vahel juhtub ka, et ei viitsi/taha/jaksa ette mõelda, siis mängin nii nagu juhtub.

Kuid anname taaskord tõele au - eriti süvitsi ei viitsi ette planeerida. Vahel küll juhtub, et hakkan arvutama ja nuputama, et palju ma ühest või teisest käigust punkte saan ja kuidas vastastele käru keerata. Aga seda suht harva.

Sinust teistele keerajat siis pole?

Kui tekib võimalus käru keerata, siis üritan seda ikka teha. :) Fleeced mängus ma pigem panin teistelt lambaid pihta kui üritasin ise uusi lambaid karjamaale toimetada. :)

Lihtsalt keeramise või võitmise pärast?

Seal peab ikka pluss ja miinus paigas olema. Kui saan käru keerata ja ka ise sellest kahju kannatan, siis pole nagu mõtet. Kui õnnestub teisele mängijale (mängu siseselt) tuska tekitada ja ma sellest kasu saan, siis üritan teo ikka täide viia. Sihilikult käru keeramise mõttega ma küll mängima ei asu. Vahel harva võib mängukäik selleni viia, et hakkan meelega keerama, kuid seda juhtub harva. Sel juhul peab kaasmängija mingi oma teoga olema mind tema vastu keeranud. :)

Kas mängude hinnang sõltub sinu jaoks ka seltskonnast või hindad puhtalt mängu enda kvaliteeti ning mängitavust?

Mängu enda hinnang ei sõltu seltskonnast. Kui võtta otseselt seda hinnet, mida BoardGameGeekis saab mängule anda, siis üritan ikkagi anda hinnet just mängule. Kuid on mitmeid mänge, mida ühe seltskonnaga ei saa mängida, kuid teisega on väga mõnus. Arvatavasti on nii mõnigi mäng hetkel minu jaoks suht madalalt hinnatud, kuna pole "õige" seltskonnaga mängima sattunud. Sama mängu mõne teise seltskonnaga mängides võib selle hinne minu silmis tõusta kõrgemale.

Sama võib juhtuda ka vastupidi. Olen arvanud, et on hea mäng, aga teise seltskonnaga mängides saan aru, et täitsa kräpp. Sel juhul on esialgse positiivse hinnangu põhjustanud arvatavasti muud tegurid.

Üks selline huvitav mäng on Lifeboat. Olen seda sõpradega mänginud ja alati on läinud tõsiseks kisklemiseks mõnede sõprade vahel. Huvitav on vaadata kuidas suhted pingestuvad ja kes kelle peale seekord solvub. Ma ei tea kui huvitav oleks seda mingi teise seltskonnaga mängida.

On sul meeles mõni eriti nördimapanev kaotus?

Ega eriti ei ole, ei ole põhjust neid meeles pidada. Nördimust on tekitanud olukord, kus seletan sõpradele uue mängu selgeks, mida ise olen 5+ korda mänginud ja siis jään viimaseks. Kuid mingit erilist pettumust valmistanud kaotus küll meeles ei ole. Või siiski...

Kui esimest (ja seni viimast) korda sai Civilizationi mängitud, siis mäng tundus küll põnev, kuni mingil hetkel teised mängijad avastasid, et lihtne on võita kui mind maha lüüakse. Siis oli küll selline abitu ja nördimust tekitav olukord. Ei saanud midagi teha nende takistamiseks. :)

Aga võit, mille üle oled uhkust tundnud?

Otseselt ühtegi eredat momenti meeles ei ole, kuid eks magusaimad võidud on need, mis tulevad hästi napilt viimasel hetkel. Power Gridis olen võitnud, omades paar raha enam kui teisele kohale jäänul. Oli meil sama palju maju, sama palju maju varustasime elektriga ja raha oli mul umbes 120, vastasel 117. Täpseid numbreid ei mäleta, aga oli väga napp võit.

Viimaseks küsin, millised mängud sul endal kodus riiulil on?

Kõige lihtsam oleks seda vaadata ehk BoardGameGeekist, kuid toon siin mõned endale olulisemad välja (tähestiku järjekorras):
7 Wonders,
Carcassonne,
Dixit,
Dungeon Lords,
Guillotine,
Kill Doctor Lucky,
Memoir'44,
Power Grid,
Stone Age.

Aitäh Märdile ning varsti peab juba hakkama tõsiselt mõtlema, kellega veel intervjuusid pidada. :)
Üldistused: , edit post