Anonüümne
Halbade mängude eri oli vahepeal soiku vajunud, seega otsustasin seda viga kähku parandada. Niisiis esitasin Ovele palve nimekiri kokku panna ning jäin seda optimistlikult ootama. Ove pidas ka sõna ning nüüd saavad sellega kõik tutvuda.


Monopol
See on tõesti halbade mängude klassika, nagu Andreas mainis. Põhimõtteliselt peaks tegu olema ärilise simulatsiooniga, kuid mängijapoolne otsustamine on asendatud täringuveeretusega. Põhimõtteliselt on kogu mäng lahendada ka arvutisimulatsiooniga, kuna tegelikke otsuseid mängus langetama ei pea. Otsus kas enda alla sattunud kinnisvara osta või mitte, taandub tegelikult vaid tõsiasjale, kas sul raha on või mitte – pole mitte mingit põhjust jätta antud maatükk ostmata.
Samuti kipub mäng venima ning kuna mängijad ei saa ise tegelikult midagi otsustada, puudub ka võimalus liidrit bashida, mistõttu on mängijatele tõenäoliselt ammu enne lõppu selge, kes võitmas on, kuid reeglitele vastavalt ei saa mängu veel lõpetada.

Leidsin ka ühe lehe, kus majanduslikust küljest Monopoli lahatakse. Täitsa huvitav lugemine.

Carcassonne
Sellest sai kunagi ammu-ammu arvustus kirjutatud. Sel ajal oli see üks hullemaid asju, mida ma mänginud olin – täitsa huvitav, kas ma praegu arvaks sama.

Farlander
Farlander oli minu esimene kokkupuude Asko Künnapi ja Priit Isoki veetava lauamängukirjastusega Revaler ning ma ei saa öelda, et esmamulje kõik see parem oleks olnud. Sõbrad Mehikoormast ristisid selle täiesti asjalikult paranoiakabeks. Asjaolu, et mängus ei ole suuremat sorti random-elementi, oleks reeglina minu jaoks pluss, kuid mitte selle mängu puhul. Selles mängus puudus võimalus vigu teha – niipea kui ühe tegid, olid sa kaotanud. Idiootne oli ka mõte, et kui 7 rüütlit ründavad 6-t rüütlit, siis surevad need 6 hirmust ära ning 7 ei saa isegi mõlke turvistesse. Täiesti läbimõtlemata ning poolik prototüüp, mis miskipärast trükki lasti.

Liberté
Seda mängu sai mängitud kunagi lauamängulaagris ning hoolimata asjaolust, et ma sellest suuremat ei mäleta, julgen ma öelda, et tegu on kohutava mänguga. Võimalik ka, et tegu ainult mulle ebahuvitava teemaga... Ei, Martin oli minuga samal nõul – mäng oli jõle. Ja kokkuvõttes, kui me otsustasime natuke mängu huvitavaks teha ning Martiniga oma väed lahinguväljal kokku lasta, tuli keski kolmanda partei vend ning mu kindral jäi mingisse huvitavasse tõppe (väga veenev) ega saanud vägesid juhtima minna.

Tannhäuser
See mäng vedeles mul pärast üht mängukorda aastaid riiulis oodates, milla mul tekib tuju jälle sellega oma pead vaevata. Pärast 5-t aastat otsustasin ma meie mõlema tervise huvides vabaneda. Ma ei saa öelda, et tegu oleks halva mänguga... tegelikult saan küll. Tuleb küll tunnistada, et tausta idee on hea ning miskit väga halba ei saa öelda ka mängumehaanika kohta, kuid mängu komponendid jätavad tõsiselt soovida. Ühelt poolt on need vahvad plastkujud kenad ning nende juurde käivad rollilehed ilusalt kavandatud, kuid kuna mängus on päris kõvasti varustust ning muud nodi märkivad märgid, millel puudub täielikult igasugune tähistus peale sellele kantud pildi, siis ei suutnud ma tõesti lihtsalt iga kord millegi kasutmisel hakata taas kord lappama mängujuhendit, et orienteeruda numbrirägastikus, saamaks teada, mida paganat see ja see jubin tegi. See väike asi muutis selle muidu ehk täitsa mõistliku mängu minu jaoks mängitamatuks.

Ascension
Tean, et lähen siin libedale jääle, kuid mu südametunnistus ei luba seda napakat mängu siit nimekirjast välja jätta. Olen küll omal ajal tegelenud kogutavate kaardimängudega ning neist ka parajalt ülevaatliku posti kirjutanud, kuid see mäng suutis minus tülgastust tekitada. Mängu idee on ehitada omale kaardipakk ning seejärel, kui sa oled omale mingi mõistliku kaardipaki valmis saanud, saab mäng läbi. Sama hästi võiks lihtsalt tärignuid veeretada – oot, meil on ju ka selle kohta mäng olemas – Yahtzee (maakeeli jatsi). Reeglina pannakse pakk kokku siiski enne mängimaasumist, kuid ei, selle mängu kogu mõte seisnebki selles, et sa endale normaalse paki saaks... ja kõik.

Kui keegi sooviks veel oma halbade mängude valikut üldsusele teada anda, siis saatku lahkesti mulle ning see läheb avaldamisele. :) Erinevaid arvamusi on väga huvitav lugeda.